a

a

čtvrtek 12. září 2013

Recept

Nedávno jsem psal o plackách z kukuřičné polenty a semínek CHIA. Tzv. Pinole. Zmiňoval jsem se o tom, že mi provedení a recept, co jsem našel na netu, zatím moc nejde pod fousy-chuťově.
A tak jsem improvizoval a stejně jako Skota z Císařova pekaře smíchal vše co se dalo. :-)
Elixír mládí z toho nebyl, ani se to nemazalo a ani cizinec prominout nemusel.
Nazval jsem to CHIA müsli a ukuchtil jsem nám je na Beskydskou sedmičku . :-)

O co tedy jde?
Vzal jsem tento recept. A trošku jej upravil...

Takže co bude potřeba?
Skoro si připadám jak Jirka Babica. :-) A když nemáš kyanid, dej tam cyankáli. :-)

No na výrobu asi 6ti placek toto:
4 lžičky kukuřičné polenty, 2-3 lžičky semínek CHIA, 2-3 lžičky skořice, nebo skořicového cukru a cca 200-250g müsli (klasické třeba EMCO. např. čokoládové a když nemáš čokoládové, tak tam dej jahodové :-) ) To Müsli jsem ale dával od oka. :-) Prostě podle chuti :-)
Na konec tak ještě 250-300ml vřelé vody.

Předem si do misky dáte CHIA semínka, skořici a müsli. Müsli ovšem pěkně drcené, bez velkých kusů.(drceno v misce šprudlákem/kvedlačkou-prostě tou dřevěnou vařekou co má na konci místo "lopatky" hvězdu. Nevím jak se tomu v kterém kraji říká :-))
Kukuřičnou polentu jsem opražil na pánvičce, dokud neměla krásnou karamelovou barvu. (krásně bez jakýhokoliv tuku) Potom odstavíte pánvičku mimo plotnu a vmícháte směs co máte bokem v misce. Opět mimo plotnu přelijete horkou vodou. Postavíte poté na plotnu a na mírným ohni umícháte kaši.
Dáte rozehřát troubu (ne manžela, nebo nadřízeného) na 170°C, na plech dáte pečící papír a uděláte 6ks placek.

Hmota na pánvičce

Již 6placek na plechu

V troubě pak pečeme cca 30minut. Po 15minutách můžete otočit. Určitě nedoporučuju plech na MUFFINY!! Přijde mi, že v něm se placky nepropečou i uvnitř.

Finální upečené CHIA müsli

No a můžete jít závodit!!
Dobrou chuť  přeje Jirka...nikoli ten na B, ale Vaněk :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat