a

a

čtvrtek 19. září 2013

První 4km v "Arnulfkách"

Dnes se mi podařilo prvně vyzkoušet svoje nově vyrobené Huaraches ver. Ajkir.



Obul jsem svoje běžecké boty, připnul běžeckou ledvinku, na hlavu kšiltovku a čelovku a do ruky dvě placky. Konkrétně pár nově vytvořených běžeckých sandálů.

Pro zahřátí jsem si dal asi 1.3km, než jsem doběhl na okraj lomu v Líšni. Rsp. do míst, kde končí asfalt a začínají pěšinky. Ještě jedna nezbytná dokumentační fotka a...

RUN FREE!!

...a jde se na věc! Ponožky do bot, boty do ruk a vybíhám. První dojmy jsou super, začínám opatrně, přece jen běhat bosky na atletické dráze je něco jinýho. Po chvilce přichází bahýnko (přece jen pár dní teď pršelo) a musím přejít do kroku. Nějaký pořádný záběr od těchto "bot" ani nečekám. Nebo v tom prostě ještě "neumím chodit" :-) Po chvilce míjím jiného běžce a asi se nestačí divit, když mu říkám "Čau" a na pozdrav zvedám ruku s běžeckou botou. :-)
Menší seběh a jsem na cestě co vede lomem kolem jezírka a lam. Tady si prvně naberu bahno a vodu a radši zapínám čelovku. Pak přichází delší seběh uchozenou trávou, rovinka kolem fabriky a zase si nabírám blatíčko, ale je to nádherný pocit, cítit tu mokrou trávu, vodu a bláto mezi prsty a tak "botky" ani nesundávám a běžím až zpátky domů na Vinohrady. Celkem je z toho jen 5.64km (Z toho 4,34 v těchto sandálkách)

A jaké že jsou pocity?
Čekal jsem, že šňůrky budou nějak řezat, pnout apod. To dělaly pouze při seběhu. Na levé mám šnerování delší, než u pravé (musím sehnat stejně dlouhý tkaničky :) ) Takže mi přišlo, že jsem neměl pravou tak dotáhlou a povolovala se. Příště si dám majzla a všechno pořádně dotáhnu a proladím už radši doma, abych se pak co chvila nezohýbal a nešněroval. A aby ani při seběhu ta zatrolená šňůrka mezi prsty nedřela.

Pocit běhu na boso? TAK URČITĚ! Cítíte každej kamínek. Ale kupodivu jsem se tomu rychle přizpůsobil. Jen občas, když jsem šlápnul na něco "většího", tak sem si tak bolestí povyskočil. :) Parádní je pocit mokré trávy mezi prsty! Sice to možná odstonám, protože běhat s tímto, v tomto počasí není asi košér, ale slivovička a čaj to zpraví . :) Každopádně ten pocit svobody, že nemáte na nohách ty těžké boty je taky fajn :)

Došlap? Samozřejmě, že přes přední část chodidla. Však mě taky pěkně bolí lýtka!! K ničemu jinému vás to ani nepustí. Je fakt, že po delší době jsem začal cítit lýtka a tak jsem přecházel nějak podvědomě na "pata-špička". Ale fakt to přes tu patu kurevsky bolí. :) Takže po chvilce se vždy motorika přizpůsobila zpět k došlapu na přední část. 

Jsou to jen zatím jen 4km, ale totálně mě běh v tomto nadchnul. Ač se považuju za hobíka, tak bych tohle jako doplnění a zpestření doporučil každému kdo běhá!! (teda pokud nejste nějaká zapšklá "konzerva" co má ráda "svůj klid" a "zaběhnuté" pořádky :-) )  
Jen je škoda, že podzim je už asi tady a léto je v řiti... Takže budu muset sehnat ty pětiprstové fusky, ale obávám se, že s nima to nebude ono. Každopádně, až v "Arnulfkách" (takhle jsem si je pojmenoval. Označení Huaraches ver. Ajkir je čistě výrobní a sériové :-D ) odběhám více, zkusím opět něco sepsat.


No uvidíme, jestli teda uvidíme. :-)



Žádné komentáře:

Okomentovat