a

a

neděle 16. února 2014

Běhokešing

Znáte Geocaching?
Pokud jo, tak odpusťte drobné a velmi stručné intermezzo:
Jde o druh "sportu", který ponejvíce obsahuje turistiku. Za pomocí GPS, nebo jiného přístroje co obsahuje navigaci hledáte tzv. cache/keše. Jsou to většinou plastové schránky schované porůznu. Jednou v lese, jindy ve městě, jednou už předem víte souřadnice "kešky", jindy zase musíte doma souřadnice "vyluštit", někdy luštíte i v terénu. Jednou se hrabete v troskách pařezu, jindy zase lezete na strom, skálu, nebo obhlížíte "zaplivaný okap" ve městě, příště vám zas stačí jen fotka ze zadaných souřadnic. Je to různorodá hra. Někdo ji odsuzuje, (jóóó vy kačeři-hledači keší, ničíte přírodu, cpete plastový krabičky do lesa apod.) jiný ji propadne (já). Nebudu tu teď dělat rozhodčího a hledat pro a proti. O tohle tu teď nejde. Za tu dobu, co se geocachingu věnuju, jsem zažil ledacos. Ledacos mi na něm něco/někdo vadí, ledacos na něm mám rád... konec intermezza... prostě více zde :-) a zdepřípadně pište a ptejte se na co chcete, já na co chci odpovím. :-)))

Ukázka toho, že i keše můžou být zábava

U této kešky nestačí najít jen krabičku. Musíte kuličkou projet bludiště a až poté se krabička otevře. :)

Plno autorů si s keškou dokáže opravdu vyhrát

Propadl jsem mu tak někdy v dubnu 2011, kdy jsem dostal svoji první GPS navigaci. Za tu dobu už jsem našel přes 1000 keší/schránek. Ale už v tom není takové nadšení jako kdysi. (Bodejť, když Brno už mám skoro celé "vylovené" :) a o víkendech už není tolik času)
Proto jsem si zavedl nový sport, nové téma...

BĚHOKEŠING

Když se čas od času vyskytne v mém okolí nějaká nová keš. Nebo nějaký "rest" z dřívějška. Nazuju si prostě běžecký boty, do běžecké ledvinky přidám GPS, případně "chytrý telefon", razítko pro podepsání a už si to frčím lesem za keškou. Je to velmi příjemné zpestření výběhů. Leckdy vám trvá, než keš najdete. Takže se dá třeba ke kešce běžet v pořádném tempu, hledáním se vydýchat a pak zpátky opět nasadit tempo. Je to pro mě i taková malá motivace a odměna.
Jak jsem též psal výše. Často se musí něco luštit a zjišťovat v terénu. Podařilo se mi tak najít několik "odkládaných" kešek, u kterých jsem si říkal, že přece kvůli jedné kešce nepůjdu, až kdo ví kam. Ale když kolem daného místa často běhám, případně mi stačilo pár km zaběhnout jinudy... Pak prostě stačí doběhnout na úvodní souřadnice, informace zjistit/vyfotit/zapamatovat, doma pak v klidu dopočítat a nějaký další výběh už si běžíte pro "finálku." :) "Body-kešky" sice naskakují pomalu, ale daleko víc si geocaching užívám. Dostal tak pro mě nový rozměr. Navíc při běhání toho stihnete najít víc, než třeba právě pěšky ;-)

Pokud si tohle čte nějaký "kačer/běžec", může se inspirovat, případně podělit o svoje zkušenosti.
Pokud někoho tohle "zpestření" zaujalo, budu rád. :) Klidně i na ledacos odpovím a poradím. :)

RUN FREE!

2 komentáře:

  1. Dobrý den chtěla bych se zeptat jsem začátečník a vůbec nic nevím ale chci s přátely založit keš vím jak vypadá keš ale žeprý se tam něco lepí nějaký název Geochacingu jak to udělat mám to vytisknout nebo koupit,vyrobit prosím poraďte děkuju

    OdpovědětVymazat
  2. Behokesing taky provozuju a spousta mych behacich kamaradu tez. Je to presne jak rikas, 'odmena' za vybeh :-)).

    OdpovědětVymazat